Semazen Akademik sayfalar hakkında düşünceleriniz?
İdare eder, Güzel, Daha güzel olabilir, Çok güzel, Çok Kötü
REKLAM ALANI
Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
YEDİYÜZ SENEDİR AÇIKLANMAYAN HAKİKAT
Faruk ÇELEBİ
27 Ağustos 2008

8. MİLLÎ MEVLÂNA KONGRESİ

YEDİYÜZ SENEDİR AÇIKLANMAYAN HAKİKAT

Faruk ÇELEBİ

     Türkler Orta Asya'da ve Çin'de iki önemli imparatorluk kurmuşlardır. Bu imparatorluklar zamanında muhtelif dinlerin Hinduizm, Şamanizm, Budizm, v.s. etkisinde kalmışlardır. Daha sonra Hülafayi Raşidin, Hz. Ebubekir, Hz. Ömer, Hz. Osman ile Hz. Ali'nin hilafetleri ve onlara tabi olanların İslam fetihleri sayesinde, Müslümanlığı kabul etmiş ve Anadolu'nun kapıları Türklere açılmıştır. 

     Konumuzla ilgili olarak baktığımızda, Hz. Mevlânâ"nın babası, Bahâeddin Veled'in devrinin en büyük alimi olmasını muhakkak annesine borçludur. O iki yaşında iken Alaaddin M. Hârizmşah'ın kızı olan annesi elinden tutarak, babası Hüseyin el Hatibi'nin kütüphanesine götürüp: "Beni babana bu eserler yüzünden verdiler. O, bu eserleri okumakla dünya ve ma'na ilimlerini öğrenmiş, İslam alemindeki müstesna yerini almıştır" diyerek oğlu Bahâeddin Veled'in daha sonra Sultan-ül Ulemâ diye anılmasına sebep olan kıvılcımı yakmıştır. 

     Bu hadise, Hz. Mevlânâ ailesince bir anane olarak benimsenmiş, asırlar boyunca kadına, özel bir değer verilmesine sebep olmuştur. Hiç şüphesiz Hz. Mevlânâ'nın yetişmesinde babasının ve çevresinin tesiri olduğu kadar, annesi Karaman'da medfun Maderi Mevlânâ Mü'mine Hatun'un da çok büyük te'siri olmuştur... (A. Menkıbeleri) 

     ....Bir gün Hz. Mevlânâ, Gıyaseddin Keykubad'ın meclisinden oğlu Bahâeddin Veled ile beraber ayrılırken oraya gelen Osman Bey'e rastlar (Osmanoğulları Hanedanı'nın kurucusu). Osman Bey'e "Bizimle beraber gel" der. Birlikte ders verdiği İplikçiler Medresesi'ne giderler. Yanındakilere Osman Bey için 18 'Fatiha' okumalarını söyler. Sultan Veled de (babasına) "Hüdavendigar, benim için de 18 Fatiha okuyun" diye rica eder. 18, 18 daha 36 eder. Osmanlı Hanedanının 36 padişah ile son bulacağına işaret olunur. 

     ...Bir müddet sonra, Hz. Mevlânâ, Konya çarşısında oğlu Bahâeddin Veled ile yürüyüşe çıkar. Babasına gösterilen sonsuz saygı ve sevgi karşısında şaşıran ve duygulanan Bahâeddin Veled; "Hüdavendigâr siz Allah'ın nasıl bir kulusunuz ki, insanlar bu dünyada yaşar, öldükten sonra bu saygıyı ve sevgiyi görür, veli oldukları kabul edilir. Siz ise daha hayatta iken veli kabul edilmişsiniz ki bu saygıyı ve sevgiyi görmektesiniz, Fesupanallah!" 

     "Bu çok mu güzel Bahâeddin Veled?!

      Evet, Çok güzel."

     "Öyleyse bunu, sana ve senden sonra olacak evlatlarına sonsuza kadar hediye ettim." (M. Arifin) 

     ... 1378'de ise Germiyan beyi Süleyman-Şah, ana tarafından Hz. Mevlânâ"nın torunlarından olan kızı Devlet Hatun'u, Sultan Murad'ın oğlu Şehzade Yıldırım Bayezid'e verir ve gelinin çehizi olarak Kütahya, Tavşanlı, Emet (Eğrigöz), Simav ve çevresini Osmanlılar'a bırakır. Bu suretle bugünkü Kütahya vilayetinin tamamı, Osmanlı topraklarına katılır. Süleyman-Şah'da, Kula'yı başkent yapıp bu kasabaya çekilir. Artık Osmanlılar'ın Rumeli fütuhatı için şiddetle ihtiyaç gösterdiği Türk nüfusu şimdilik temin edilmiş olmaktadır. 

     Bugün Devlet Hatun'un mezarı Bursa'da Yeşil Türbe'nin Altındaki bir mahallede bahçe içinde çadır şeklinde bir türbedir. Oğullarından Mehmed Çelebi padişah olmuştur. Türkiye Tarihi-Yılmaz Öztuna (Hayat- C3) 

     Osmanlılar'a Çelebiler'in kılıç kuşatmasının gizli sebebi de Osmanlı Ailesine giren Hz. Mevlânâ"nın torunu Devlet Hatun ile birlikte bu Hanedanın çocukları Hz. Mevlânâ"nın torunları olmasıdır. Bu kehanet gizli tutularak, son padişah Vahdettin Efendi'ye kadar sürmüştür. Süleymaniye Kütüphanesi'nde bu hakikat Padişah ve Halife Sultan Reşat tarafından bir risale ile açıklanmıştır. (Kendisi Halife olmasına rağmen, Evradı Şerifesini "El-Mevlevi" diye imzalamıştır.)

 

Makaleler
MEVLANA’NIN ADALET FELSEFESİ  -Dr. Ergin Ergül  (07 Aralık 2017)
NÛR ORDUSU  -Ahmet ŞAHİN  (20 Mayıs 2016)
HAZRETİ PEYGAMBERİN YAKINLARI  -Ahmet ŞAHİN  (22 Nisan 2016)
Mevlânâ'ya Göre Evlilik ve Aile  -Prof. Dr. Abdulhakim Yüce  (23 Şubat 2013)
Hz. Mevlâna’nın Eğitim Anlayışı  -Muhammed ACIYAN  (19 Ekim 2012)
Mevlana’nın Şemaili Hakkında Yanılgılar  -Muhammet ACIYAN  (12 Temmuz 2012)
İstanbul'da Mevlevîlik  -Ekrem Işın  (22 Haziran 2012)
Türk Edebiyatında Edebî Tefekkür Anlayışı  -Ahmet ŞAHİN  (20 Mayıs 2012)
Şihabüd-din Sühreverdi  -Semâ Âdabı  (07 Ocak 2012)
MESNEVÎ’NİN ÖNSÖZÜ VE DİBACESİ  -Tahir-ül Mevlevî  (06 Ocak 2012)
TAHiR-ÜL MEVLEVÎ, HAYATI VE ESERLERi  -Sadi Aytan  (06 Ocak 2012)
TASAVVUFÎ ŞİİR  -Ahmet ŞAHİN  (03 Ocak 2012)
Mevlevî Müziği ve Sema'  -Hakan Talu  (01 Ocak 2012)
Mevlana Perspektifinden Hukuk Devleti İlkesi  -Ergin Ergül  (13 Aralık 2011)
Mevlana Perspektifinden Stratejik Düşünce  -Ergin Ergül  (13 Aralık 2011)
MEVLÂNÂ’NIN ESERLERİNDE İNSANIN MANEVÎ GÖRÜNÜŞLERİ  -PROF. DR. KERİM ZEMANİ  (13 Aralık 2011)
SONSUZLUK SUSKUNLUĞUMDA SAKLI!  -Hatice Sedef Ergül  (11 Aralık 2011)
SIRR-I MA‘NEVÎ - İnceleme-Metin  -Dr. Ekrem BEKTAŞ  (03 Kasım 2011)
Kur'ân'ın Mânevî Bir Tefsiri Mesnevi  -Doç. Dr. Hüseyin Güllüce  (14 Temmuz 2011)
MEVLANA’DA ÜZÜM  -R. Bahar AKARPINAR  (20 Mayıs 2011)
EHLİYET VE LİYAKAT KAVRAMLARI  -Gülgün YAZICI  (20 Mayıs 2011)
SÜLEYMAN BELHÎ AİLESİ VE SON MEVLEVÎ POSTNİŞÎNLERİ  -Yrd. Doç. Dr. Yusuf ÖZ  (19 Mayıs 2011)
AŞK BAHÇESİNİN İNLEYEN BÜLBÜLÜ: YAMAN DEDE  -Hatice Sedef Ergül  (08 Mayıs 2011)
MİLLÎ SECİYYE  -Ahmet ŞAHİN  (08 Mayıs 2011)
YÂ RESÛLULLAH!..  -Ahmet ŞAHİN  (18 Nisan 2011)
BATI DÜNYASINDA MEVLÂNA ÜZERİNDE YAPILAN ÇALIŞMALAR  -Prof. Dr. Mehmet AYDIN  (12 Nisan 2011)
MESNEVİ TERCÜMESİNİN MUKADDİMESİ  -Eva de Vitray Meyerovitch (Havva Hanım)  (12 Nisan 2011)
Şems-i Tebrizi'nin Evrensel Mesajları  -Kazım Öztürk  (20 Mart 2011)
Mevlana Öğütlerinin Sosyal Açıdan Önemi  -Kazım ÖZTÜRK  (20 Mart 2011)
MEVLANANIN TEFEKKÜR DÜNYASI  -Kazım Öztürk  (20 Mart 2011)
Hz. MEVLANA'DA ASK  -Dr. Mehmet ÖNDER  (13 Ocak 2011)
MEVLÂNÂ VE DEVLET ERKÂNI  -Can ALPGÜVENÇ  (31 Aralık 2010)
KÂİNÂTIN GÜLÜ’NE  -Ahmet ŞAHİN  (30 Aralık 2010)